Οι κανονισμός και οι οδηγίες της ΙΑΤΑ αν και εφόσον υπάρξει νεκρός στο αεροπλάνο είναι σαφείς
Δεν είναι ένα πολύ ευχάριστο θέμα, αλλά μπορεί να έχετε αναρωτηθεί στο παρελθόν τι συμβαίνει όταν κάποιος πεθαίνει σε ένα αεροπλάνο.
Παρά το γεγονός ότι οι πτήσεις τρομάζουν μεγάλη μερίδα επιβατών, τα αεροπορικά ταξίδια είναι εξαιρετικά ασφαλή και είναι πολύ λιγότερο πιθανό να καταλήξετε σε δυστύχημα σε αεροπλάνο από ό,τι σε αυτοκίνητο ή οποιοδήποτε
άλλο συγκρίσιμο μέσο μεταφοράς.Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, ο θάνατος στο αεροπλάνο οφείλεται σε επείγον ιατρικό περιστατικό και όχι σε κάτι που αφορά στο ίδιο το αεροπλάνο.
Ένα τέτοιο τραγικό περιστατικό συνέβη πρόσφατα σε μια πτήση της Jet2 από τη Βουλγαρία προς το Λίβερπουλ, η οποία αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία προς τη Γερμανία μετά τον θάνατο ενός άνδρα στο αεροσκάφος.
Τι γίνεται αν πεθάνει κάποιος μέσα στο αεροπλάνο
Οι αεροσυνοδοί είναι καλά εκπαιδευμένοι για να ανταποκρίνονται σε κάθε είδους περιστατικό υγείας που αφορά επιβάτη ή μέλος του πληρώματος και έχουν μιλήσει στο παρελθόν για τις διαδικασίες που εφαρμόζονται σε περίπτωση τραγικών περιστάσεων.
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), συνιστάται στο πλήρωμα της πτήσης να επιχειρεί καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση στον επιβάτη για τουλάχιστον 30 λεπτά, εκτός εάν εμποδίζεται από αναταράξεις ή άλλα εμπόδια. Ζητείται επίσης από τους τυχόν γιατρούς που βρίσκονται στο αεροσκάφος να βοηθήσουν στη σκηνή, ενώ θα γίνει επαφή για να εξασφαλιστεί γιατρός στο έδαφος, εάν δεν υπάρχει.
Αυτό δεν συμβαίνει μόνο επειδή είναι οι πλέον κατάλληλοι για να παράσχουν ιατρική βοήθεια, αλλά και επειδή ο γιατρός είναι το μόνο πρόσωπο που μπορεί νομικά να κηρύξει κάποιον νεκρό. Μέχρι να κηρυχθεί έτσι από γιατρό, ένας επιβάτης που έχει χάσει τις αισθήσεις του δεν μπορεί να θεωρηθεί νεκρός.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι επίσης σε θέση να λαμβάνουν οδηγίες μέσω των εναέριων κυμάτων από επαγγελματίες ιατρούς που εφημερεύουν κατά τη διάρκεια καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Το πλήρωμα υποχρεούται να ενημερώνει αμέσως το πιλοτήριο για την κατάσταση της έκτακτης ανάγκης, ώστε ο κυβερνήτης να κανονίσει να συναντηθεί με τις αρχές κατά την προσγείωση του αεροπλάνου.
Τι λέει ο κανονισμός
Οι οδηγίες της ΙΑΤΑ αν και εφόσον υπάρξει νεκρός στο αεροπλάνο, συμβουλεύουν να μεταφερθεί το πτώμα σε θέση με «λίγους άλλους επιβάτες κοντά», όπως στην επιχειρηματική θέση ή σε σειρά με κενές θέσεις.
Εάν το αεροπλάνο είναι γεμάτο, ωστόσο, η ΙΑΤΑ λέει ότι τα μέλη του πληρώματος πρέπει να «επαναφέρουν το [νεκρό] άτομο στο δικό του κάθισμα» σε όρθια θέση, χρησιμοποιώντας τη ζώνη ασφαλείας ή άλλο εξοπλισμό συγκράτησης για να συγκρατήσουν το σώμα στη θέση του.
«Κλείστε τα μάτια και καλύψτε το σώμα με μια κουβέρτα μέχρι το λαιμό», συμβουλεύει η ΙΑΤΑ, «αν δεν υπάρχει διαθέσιμος σάκος για πτώματα», σύμφωνα με πληροφορίες από την Miror.
Εάν επιβεβαιωθεί ο θάνατος κάποιου επιβάτη, οι πιλότοι συχνά αποφασίζουν να εκτρέψουν προς το πλησιέστερο αεροδρόμιο – αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα, και αντ’ αυτού μπορεί να επιλέξουν να μεταφέρουν τον νεκρό επιβάτη στον προορισμό του.
Ο Markus Ruediger, βοηθός διευθυντής εταιρικών επικοινωνιών της ΙΑΤΑ, δήλωσε στη HuffPost: «Ένας θάνατος επί του αεροσκάφους δεν συνεπάγεται αυτομάτως εκτροπή σε άλλο αεροδρόμιο. Η εκτροπή σε μια τρίτη χώρα – ούτε προέλευση ούτε προορισμός της πτήσης – θα μπορούσε να προσθέσει περαιτέρω περιπλοκές στον επαναπατρισμό του νεκρού. Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές για τον θάνατο επί του αεροσκάφους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου