Είναι γνωστό πως υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν το πόση βενζίνη καίει ένα αυτοκίνητο.
Υπάρχουν αρκετοί μύθοι που συνοδεύουν την οδήγηση. Ένας εξ αυτών πως αν οδηγείς με νεκρά ταχύτητα σε κατηφόρα, δεν καις βενζίνη. Πρόκειται για ένα τεράστιο ψέμα που όλοι έχουμε πιστέψει αλλά αποδεικνύεται «απάτη» και μόνο κακό θα κάνει στο αυτοκίνητό μας.
Η εσφαλμένη εντύπωση που
επικρατεί είναι πως η νεκρά ταχύτητα σταματάει την τροφοδοσία του κινητήρα. Πρακτικά, απεμπλέκοντας το κιβώτιο ταχυτήτων, μειώνεις τον έλεγχο που έχεις στο αμάξι, κάτι που σημαίνει ότι η οδήγηση γίνεται πιο επικίνδυνη και επιβαρυντική για τα φρένα του αυτοκινήτου.Παράλληλα απενεργοποιείς τον έλεγχο που έχει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου στους θαλάμους καύσης. Αξιοποιείται το φρενάρισμα του κινητήρα, όπως και οι νόμοι της βαρύτητας και της αδράνειας για την κίνηση του οχήματος. Βεβαίως και συνεχίζει να δουλεύει ο κινητήρας αλλά όχι εξαιτίας της βενζίνης, είναι η κίνηση των τροχών που κάνουν τα μπιστόνια να κινούνται.
Από την άλλη, στην περίπτωση της νεκράς ταχύτητας, το σύστημα αποκόπτεται από τον κινητήρα και λειτουργεί ανεξάρτητα από την κίνηση των τροχών και τη βαρύτητα που μετακινεί το αμάξι. Ως αποτέλεσμα, συνεχίζει να τροφοδοτεί κανονικά τον θάλαμο καύσης, καταναλώνοντας με απόλυτη βεβαιότητα παραπάνω βενζίνη.
Το σωστό για τη βέλτιστη κατανάλωση (και όχι μόνο) είναι να επιλέγεις τη μεγαλύτερη σχέση ταχυτήτων στην κατηφόρα και όχι τη νεκρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου